اسپری رنگ

نوشتن درباره ی موضوعات مختلف

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

اسپری رنگ

۳ بازديد
اسپری رنگ:

رنگ اسپری یک محصول آئروسل است که برای پخش به صورت مه ریز طراحی شده است. در مقایسه با روش‌های رنگ‌آمیزی برس معمولی، رنگ‌آمیزی با اسپری سریع‌تر است و کاربرد یکنواخت‌تری را ارائه می‌دهد. در حالی که رنگ آمیزی اسپری صنعتی متکی به کمپرسورهای هوای ویژه است که ذرات رنگ را به یک غبار ریز می شکند، رنگ های اسپری تجاری قوطی های آئروسل خوددار هستند که از گازهای مایع برای اتمیزه کردن رنگ استفاده می کنند.

مواد خام:

رنگدانه ها:

رنگدانه ها در اسپری رنگ برای ایجاد رنگ و شفافیت استفاده می شوند. چهار نوع رنگدانه اساسی وجود دارد که در اسپری رنگ استفاده می شود. رنگدانه های سفید مانند دی اکسید تیتانیوم برای پراکندگی نور و مات شدن سطح رنگ شده استفاده می شود. رنگدانه های رنگی، همانطور که از نام آن پیداست، رنگ را به مخلوط رنگ می دهند. اینها شامل انواع مواد شیمیایی مصنوعی است. رنگدانه های بی اثر به عنوان پرکننده استفاده می شود که ویژگی های فیلم رنگ را تغییر می دهد. در نهایت، رنگدانه های کاربردی ویژگی های عملکردی اضافی مانند محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه می دهند.

رنگدانه ها باید با دقت انتخاب شوند زیرا می توانند بر ویژگی های فرمولاسیون خاصی مانند ویسکوزیته نیز تأثیر بگذارند. اگر رنگدانه ها به درستی پراکنده نشوند ممکن است آگلومره شوند، یعنی ممکن است به هم برسند و توده های بزرگتری را تشکیل دهند که در ته ظرف ته نشین می شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، رنگدانه ها نمی توانند به ذرات کوچک به اندازه کافی برای اسپری کردن از طریق دریچه جدا شوند.

حلال ها:

حلال ها مایعاتی هستند که بقیه مواد رنگ را حمل می کنند. در حالی که آب حلال خوبی برای بسیاری از مواد است، خشک شدن آن کند است و در قوطی های فلزی باعث خوردگی می شود. بنابراین از حلال های غیر آبی و سریع خشک شونده استفاده می شود. انتخاب حلال همچنین می تواند بر پایداری پراکندگی رنگدانه تأثیر بگذارد. برخی از حلال ها ممکن است جذب لایه بیرونی ذره شده و باعث متورم شدن آن شوند - این تعامل به تثبیت پراکندگی کمک می کند. از سوی دیگر، انواع دیگر حلال ها می توانند تأثیر منفی بر پراکندگی رنگدانه داشته باشند. اگر حلال ها به طور کامل سطح ذره را بپوشانند می توانند از تعامل سایر مواد جلوگیری کنند و در واقع فرمول را بی ثبات کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.